Регулювання клапанів на Ford Fiesta, Fusion, Focus – практичний посібник майстра 2.0
Отже, друзі, почнемо технічною мовою описувати досить прості речі з регулювання зазорів клапанів на легкових автомобілях Форд.
Для необхідної компенсації теплового розширення клапана двигуна форд, необхідно задати зазор між торцем стрижня клапана і кулачком розподільного валу. Якщо зазор клапана збільшений, він не буде відкриватися повністю, а якщо зменшений, то не буде повністю закриватися.
Що таке зазор і як він виглядає дуже добре видно на першому Малюнку, зазор необхідно вимірювати спеціальними вимірювальними щупами і дуже важливо!!! це має відбуватися на холодному двигуні, але не замерзлому, приміром, у "-20", в середньому температура повинна бути 20°Пн.
І так, заміряти зазор потрібно між кулачком розподільного валу і штовхачем клапана, при цьому сам кулачок повинен бути направлений вгору від самого штовхача, тобто бути віджатим. Дуже важливо, номінальний зазор для впускного клапана в середньому повинен становити ≈ ± 0.20 мм, а для випускного ≈ ± 0,30 ― АЛЕ зазори для випускних клапанів на кожен двигун відрізняються!. Для того щоб ці зазори були рівномірними, використовуються розмірні стаканчики, на кожному стаканчику написаний свій розмір, за допомогою цих розмірів і регулюються зазори між клапанами і штовхачами.
Всього існує 36 варіантів розмірів стаканчиків. І потрібно розуміти, що один і той же розмір може попастися неодноразово.
Ми як профільна станція автомобілів Форд, поставляємо ці стаканчики в Україну, які необхідні для регулювання клапанів. Середній термін поставки штовхачів ― від двох тижнів.
Малюнок показує, який саме зазор потрібно заміряти. "а" – цей той самий вимірюваний зазор, про яку ми пишемо.
По відношенню до приводного ременя газорозподільного механізму, клапана розташовані праворуч це випускні, а клапани які зліва це впускні.
Для регулювання клапанів, вам буде потрібно на роботу: набір інструментів для демонтажу/монтажу розподільних валів і набір тих самих вимірювальних щупів, без яких просто не обійтися.
Записуйте і запам'ятовуйте наступну інструкцію:
1. Вам необхідно зняти клапанну кришку головки блоку циліндрів двигуна форд.
2. Далі, почати по черзі заміряти зазори щупом.
3. Щупом, необхідно заміряти зазор, між усіма кулачками розподільних валів і штовхачами клапанів. І записувати їх на папір, на КПК, або куди вам зручно. Так як пошуки нових стаканчиків може зайняти чимало часу.
4. Для того щоб провертати распредвали в потрібне Вам положення, потрібно крутити за годинниковою стрілкою болт шківа колевала.
5. Після виконаної процедури заміру зазорів, Вам необхідно зняти розподілвали, тобто розібрати систему ГРМ.
6. Далі, після зняття розподільних валів, витягніть ті штовхачі (стаканчики) клапанів, які необхідно замінити на папір запишіть його товщину, як правило, вона завжди вказана на внутрішній стороні стаканчика.
На замітку:
Те саме число, яке зазначене на штовхачі клапана і є компенсуючий тепловий зазор клапана. Хочемо звернути увагу, що можуть бути вибиті як 3 і 4 цифри, в оригіналі завжди прописано 4 цифри.
Наприклад: 3,125 ― це означає, що товщина регулювального стаканчика становить 3мм 125 тис.мм.
7. Вам необхідно розрахувати потрібну товщину нового стаканчика за цією формулою (всі значення до формули наведено в одиниці виміру міліметрах):
A=B+C-D
А=товщина стаканчика (штовхача)
B =товщина старого штовхача;
З= виміряний зазор;
D = номінальний зазор;
8. Після тривалих прорахунків і підборів нового штовхача, його потрібно встановити на своє місце. Аналогічно, замініть стаканчики всіх інших клапанів, яким необхідно регулювання тих самих зазорів.
9. Далі, можна встановлювати розподілвали, АНАЛОГІЧНО в зворотному порядку як Ви їх розбирали, і НЕ ПЕРЕПЛУТАЙТЕ впуск з випуском, і систему ГРМ ще не встановлюйте і не натягуйте на даному етапі.
10. Коли распредвали вже встановлені на свої місця, болти бугилей затягнуті згідно з регламентом Ford в два етапи і з правильним зусиллям Nm, потрібно знову зробити замір зазорів, щоб переконатися що виконана робота зроблена правильно, і зазори знаходяться в потрібному діапазоні. Якщо зазори будуть відрізняться від номінальних значень, як би цього не хотілося, але Вам доведеться повторити ВСЕ СПОЧАТКУ, значить щось десь неправильно прораховано.
11. Якщо вам вдалося добитися потрібного показника, і коли всі зазорчікі відповідають номінальним значенням, можете приступати до ГРМ.
12. Встановлюйте назад всю систему ГРМ і всі деталі, які ви зняли назад на місце. Але потрібно знати щоб зібрати і виставити ГРМ у двигунів форд потрібен спеціальний набір для ГРМ!!!
Не рекомендуємо цю процедуру проводити в домашніх умовах без досвіду і навичок, а довірити справжнім фахівцям і майстрам, наприклад, замовити послугу регулювання клапанів Київ на Форд Сервіс.
Якщо у Вас будуть питання, ми завжди раді відповісти на них і вам допомогти.
- Запчасти - оригинал или заменители?Несколько доводов в пользу оригинальных запчастей Ford. Есть ли смысл рисковать и переплачивать?